تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
کنگان را در آینده باید دید

همه از گذشته و تاریخ کهن کنگان می گویند و کمتر کسی از افق و چشم انداز آن

  • کد خبر : 10255
  • 27 بهمن 1399 - 17:20
همه از گذشته و تاریخ کهن کنگان می گویند و کمتر کسی از افق و چشم انداز آن
کنگان را باید در مسیر رشد و توسعه دید .شهری که ظرفیت های فوق العاده در خود جا داده است.مسیری که میتواند این شهر زیبا را به قطب صنعت توریستی استان

امواج نیوز – داریوش حسینی کنگانی: کنگان را باید در مسیر رشد و توسعه دید .شهری که ظرفیت های فوق العاده در خود جا داده است.مسیری که میتواند این شهر زیبا را به قطب صنعت توریستی استان بلکه کشورتبدیل کند.ظرفیت های بالقوه و بالفعلی که وجود دارد و باید بیشتر به آنها توجه کرد و پرداخت.
بام ها و تنگه های بی نظیر بالا دستی کنگان با هوای بسیار معتدل خود و زندگی متفاوت دامداران ساکن این بلند ی ها با گونه های کم نظیر گیاهی و جانوری,که هر کدام از این ارتفاعات یک ماسال یا فیلبندی در خود جای داده است.این شهر با دریا و ساحل بی نظیرش و قرمزی غروبش باید از این ارتفاعات دید تا بیشتر عاشقش شد.با سرمایه گذاری و ایجاد اقامتگاهای مختلف واحداث ایستگاه های کوه نوردی و دوچرخه سواری کوهستان و… میتوان میزبان خیلی از توریست ها و علاقه مندان به ارتفاعات شد.

پارس چنوبی؛به صنعت میتوان از منظر زیباشناسی هم نگاه کرد.درخشش تاسیسات پیچ در پیچ صنعت زیر شعله های فلرها و چراغهای طلایی چشم های هر بیننده ایی به خود خیره میکند تا شاهد این باشیم که لوکیشن عکس های بیشتر گردشگرهایی که پای به این منطقه میگذارند درخشش این تاسیسات باشد.
بودن سکوهای دریایی مختلف نفت و گازی تا لنگر انداختن صدها کشتی اقیانوس پیما به جاذبه های گردشگری این منطقه افزوده است.میتوان ساعت ها در ساحل نشست یا با گشت دریایی ازدیدن چنین نعمت های لذت برد .

صنعت حمل و نقل دریایی؛
کنگان با داشتن گذر مرزی در جنوب استان بهترین شرایط برای راه انداختن خط مسافربری وتجاری دریایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کشور قطر دارد که در آینده نزدیک میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال می باشد و با توسعه ایی که در پیش گرفته است به زودی مقصد اصلی گردشگرهای سراسر دنیا خواهد بود و اگر ما هوشمندانه رفتار کنیم و سند چشم انداز مناسبی مخصوصا در صنعت توریست داشته باشیم می توان از این صنعت که سود صد در صدی و خالص دارد استفاده لازم ببریم و به توسعه و پیشرفت شهر و ایجاد اشتغال و درامد پایدار کمک کنیم.

از دیگر نکات مثبت شهر کنگان میتوان به آداب و رسوم های مختلف مخصوصا در عروسی ها,ماه رمضان و سرزنده بودن مردمش و … اشاره کرد.داشتن موسیقی های دل نواز از جمله نی انبان که دل هر شنونده ایی با خود میبرد همچنین به مهمان نوازی های مثال زدنی مردم این منطقه که به زیبایی های شهر افزوده است تا هرشخصی که به این شهر مسافرت میکند دوست داشته باشد روزها و هفته ها مهمان این شهر باشد و احساس غریب بودن به او دست ندهد اشاره کرد.
ساحل کنگان، ساحلی که با غمت غمیگین می شود ، با عاشقانه هایت می رقصد و سرود زندگی سر می دهد و ملودی های دلنواز مینوازد تا روح و روانت را جلا دهد و خون امید و زندگی در رگهایت به جریان بیندازد، همدم و یار روزهای سختت باشد و بدون منت پای درد و دلهایت بنشیند و با تابش نور خورشید بر امواج دریای خود تو را به آینده امیدوارتر کند ، مثال یک ژانر عاشقانه ایی باشد با موسیقی بیکلام که با طلوع و غروب رنگارنگ به تو بفهماند که خدایی هست و زندگی جریان دارد، درسهایی به تو میدهد که در هیچ کتابی مشابه آن را نخواهی یافت ، همچون قلبی امید ، زندگی و شادی را در رگ های حیاتی این شهر پمپاژ میکند .به گونه ای که هرشخص که پایش را در این شهر گذاشت دیگر دل رفتن پیدا نکند.
ساحل طلایی و مرجانی با دریای فیروزه ای که دنیای پر رمز و رازی از زندگی در دل خود جای داده است به تنهایی کافیست که این شهر را تبدیل به مقصد اصلی هر گردشگری کند و این منطقه را تبدیل به قطب اصلی توریستی جنوب کشور کند.
در کنار این تابلو زیبای آفریدگار متاسفانه کمبود امکانات و تفریحات دریایی بسیار به چشم می آید. از پلاژ بانوان تا اتوبوس های دریایی و … معدن ثروتی که در کل باید با نگاهی ویژه مورد توجه قرار گیرد.

چه بسا با وجود این همه زیبایی و شکوه و عظمت این دیار کهن ،جای یک شهرک صنعتی در کنار این همه تاسیسات نفتی و گازی به شدت به چشم میخورد ، شهرکی که با تعامل و بر پایه استفاده از خوراک و مواد اولیه تولید شده در پتروشیمی های منطقه میتواند سرمایه گذاران بزرگی را به منطقه جذب کند تا صنایع پایین دستی فعال و موثری داشته باشیم و به سرعت رشد و توسعه منطقه کمک کند.

با این تفاسیر میتوان کنگان را در آینده به عنوان مرکزیت یک استان موفق دید ، شهری که همه چیز دارد و روز به روز بهتر و بهتر میشود و حرفهای بسیاری برای آینده دارد.

روز کنگان بهانه ای است که نگاه ویژه تری به این شهر داشته باشیم و با برنامه ریزی و ترسیم یک سند چشم انداز قوی به آرزوهایمان دست پیدا کنیم.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10255
  • نویسنده : داریوش کنگانی

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.