تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
پتروشیمی نوری با مشعل خداحافظی می‌کند

عملیات اجرایی پروژه بازیابی گازهای مشعل به دست متخصصان داخلی در پتروشیمی نوری آغاز شد

  • کد خبر : 10212
  • 14 بهمن 1399 - 8:23
عملیات اجرایی پروژه بازیابی گازهای مشعل به دست متخصصان داخلی در پتروشیمی نوری آغاز شد
عملیات نصب و ساختمان پروژه بازیابی گازهای مشعل ظهر امروز با حضور مدیرکل محیط زیست استان بوشهر، فرماندار عسلویه، مقام‌های محلی و مسئولان پتروشیمی نوری آغاز شد و کلنگ احداث این واحد بر زمین خورد.

به گزارش امواج نیوز، مدیرعامل پتروشیمی نوری در آیین آغاز این عملیات گفت: این پروژه برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی پارس اجرایی که علاوه بر خاموشی مشعل این ‏پتروشیمی در راستای حفظ محیط زیست ، پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه حداکثر سه ساله بعد از راه‌اندازی واحد نیز بازگردد.

مهندس تقی صانعی افزود: قرارداد این پروژه زیست محیطی بعد از طی تشریفات قانونی و برگزاری مناقصه به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان با شرکت نام‌ وران منعقد شده و این شرکت ایرانی متعهد شد که پروژه زیروفلرینگ را در مدت ۲۶ ماه در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و درسایت فرآیندی پتروشیمی ‏نوری اجرا و به بهره‌برداری برساند.

وی بیان کرد: در طرح بازیابی گازهای ترش مشعل و ‏تولید کود سولفات آمونیوم ، گازهای هیدروکربنی‌ترش خروجی واحدهای ۲۵۰، ۹۵۰ و ۲۷۰، شیرین ‏سازی و به محصولات ارزشمندی تبدیل می‌شود.‏

این مقام مسئول در صنعت پتروشیمی اظهار داشت: هدف از اجرای طرح بازیافت ترکیبات سنگین از گازهای ترش مجتمع نوری، کاهش آلودگی محیط زیست از طریق ‏حذف ترکیبات سمی گوگردی موجود در گازهای ترش تولیدی در واحدهای مختلف این مجتمع و استحصال هیدروکربنهای سنگین موجود در گاز شیرین سازی شده که شامل مقادیر قابل توجه ‏LPG‏ ‏است.

مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت:در استحصال ترکیبات ‏LPG، یک روش مبتکرانه، کم هزینه و جدید در واحدهای آروماتیک که مبتنی بر تجربیات مهندسی است، ‏مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مهندس صانعی افزود: همچنین در این طرح ترکیبات گوگردی جدا شده از گاز نیز در واحد جداگانه‌ای به کود شیمیایی ‏آمونیوم سولفات تبدیل خواهد شد که با توجه به نیاز بخش کشاورزی از یک سو و از سوی دیگر مشکلات بازاریابی انواع دیگر ‏محصولات جانبی گوگردی استحصال شده در سایر مجتمع‌های شیمیایی، مزیت قابل توجهی محسوب می‌شود.‏

وی در پایان با مروری بر عملکرد پتروشیمی نوری عنوان کرد: به رغم تحریم های ظالمانه و همه محدودیت ها ، در سال جهش تولید میزان تولیدات این مجتمع پتروشیمی تا کنون از مرز ۱۰۸ درصد عبور کرده‌است.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10212
  • نویسنده : ابوذر حسین پور

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.