تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024

مردم کلافه از قیمت‌های متفاوت و فروش اجباری کالاها/نظارتی در بازار کنگان نیست

  • کد خبر : 10207
  • 14 بهمن 1399 - 8:57
مردم کلافه از قیمت‌های متفاوت و فروش اجباری کالاها/نظارتی در بازار کنگان نیست
در حالی مسئولان مربوطه از عدم کمبود روغن و تشدید نظارت بر بازار کالاهای اساسی سخن می‌گویند که مردم هم از کمبود روغن و هم از تداوم فروش اجباری کالا در زمان خرید، همچنان گلایه‌مندند.

به گزارش امواج نیوز، کمبود روغن ماه‌ها است که در نقاط مختلف کشور از جمله بوشهر و به خصوص کنگان وجود دارد و افراد زیادی برای تأمین نیازهای خود با مشکل روبرو هستند.

مسئولان بارها و بارها برای رفع مشکل کمبود روغن در بازار وعده داده‌اند ولی هنوز مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد و آثار مشهودی از این رفع کمبودها دیده نمی‌شود.

بسیاری از فروشگاه‌ها از فروش روغن به مشتریان خود عاجز هستند و برخی از فروشگاه‌ها نیز با قیمت چند برابری نرخ درج شده روی بسته‌بندی، نسبت به فروش روغن اقدام می‌کنند.

کمبود روغن کماکان در برخی از فروشگاه‌ها پابرجا است و متعاقبا گلایه‌مندی مردم نیز از این بابت، وجود دارد.

جدا از بحث کمبود روغن، فروش اجباری اجناس برای خرید روغن همچنان در برخی از فروشگاه‌های عرضه ادامه دارد اما گویی، دندان طمع برخی‌ها خیلی بُرَنده‌تر از تیغ دستگاه‌های نظارتی است و در این میان، تنها مصرف‌کنندگان هستند که متضرر می‌شوند.

هرچند که میتوان گفت نبود نظارت کافی بر بازار و خواب همیشگی ارگان مربوطه این طمع را برای برخی فروشگاه های بزرگ و کوچک در کنگان به وجود آورده است، تا بتوانند به راحتی در قیمت ها تغییر و یا کم فروشی کنند.

پای حرف‌های مردم هم بنشینید کسی از وضعیت کنونی بازار و عملکرد شما مسئولین راضی نیست

برخی از کالاهای اساسی با کمبود مواجه است و برخی هم قیمت‌های عجیب و غریب دارد.

در عمده فروشی ها و فروشگاه های زنجیره ای یک کالا را با قیمت‌های مختلف می‌توان یافت فروشگاه های که دیوار به دیوار هستند، سوال این است اگر کنترل روی قیمت‌ها وجود دارد؟ چرا این وضعیت وجود دارد؟اصلا در کنگان نظارتی وجود دارد؟

مسئولان کنگانی باید پاسخگو باشند که چرا کالاهای اساسی مردم با چنین نوسان قیمتی مواجه است و یک روز روغن، گران است و یک روز مرغ و تخم و مرغ و شکر و یک روز گوشت گران می‌شود؟

تثبیت و کنترل قیمت‌ها از مهمترین و ابتدایی‌ترین خواست‌های هر جامعه‌ای است اما در بازار هر کاسبی قیمت خودش را دارد. یک کالا را مغازه دار گران می‌کند وقتی سوال می‌کنیم چرا؟؛ می‌گوید فلان کالا گران شده پس من هم باید گران بفروشم.

با وجود اظهارات مسئولان مبنی بر توزیع گسترده روغن و عدم مشکل در تامین اقلام مورد نیاز مردم در بازار اما گزارشات میدانی و همچنین اخبار واصله، حاکی از کمبود روغن و تشکیل صف‌های طولانی در کنگان دارد.

کنترل قیمت‌ها، تأمین کالاهای اساسی، عدم ایجاد صف برای توزیع کالاهای اساسی در زمان شیوع کرونا از جمله انتظارت مردم است که بعضاً در میان وعده‌های مسئولان گم می‌شوند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10207
  • نویسنده : نوید کاردان

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.