تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
در حمایت از یوسف صفری:

استاندار بوشهر؛ آریاساسول و مرگ بر مطبوعات آزاد

  • کد خبر : 10187
  • 01 بهمن 1399 - 10:10
استاندار بوشهر؛ آریاساسول و مرگ بر مطبوعات آزاد
شاه مبتلا به مرض «توسعه ناهمگون» بود. جمهوری اسلامی مبتلا به درد «توسعه ناپایدار» است. و استان ما که از همه این امراض و بلایا رنج می برد.

امواج نیوز – مرتضی رضایی : فرازهایی از یادداشت: شاه مبتلا به مرض «توسعه ناهمگون» بود. جمهوری اسلامی مبتلا به درد «توسعه ناپایدار» است. و استان ما که از همه این امراض و بلایا رنج می برد. طبیعتش، مردمش و محیط زیستش عرصه و جولان گاه بی مسئولیتی ها و قانون شکنی های مهیبی است که رنج زاییده و رنجش، گنجی نداشته. یک بار دریاست و مرجان هایی که سپید و ماهی هایی که در قتل عام ترال نابود می شوند، یک بار بیرمی است و کوهی که کاهی می شود و کاهی که به باد داده می شود تا جیبی سرشار از مال و طبیعتی عرصۀ زوال گردد. یک بار قصه پر غصۀ علم کردن پارک در خور است و اختصاصی سازی سواحل مرغوب شهر و استان و بار دیگر درد بی درمان ساختن پتروشیمی و یک روز عسلویه و هر روز عسلویه و روز دیگر دیلم و یک مرتبه برازجان و نوبه به نوبه خارگ و حله و مند و امروز هم به دیّر و نایبند و حرّا رسیده است.

و در این میان مرگ بر مطبوعات آزاد! خبرنگار به بند می کشند و آزادی بیان را به سخره می نشینند و خون ملت را به سفره می برند و جو ارعاب و هوای اضطراب می سازند و مشت شکایت و تیغ شناعت بر می کشند تا بر دهان خبرنگار بکوبند و شهر را از بینایی و شنوایی بروبند و خاک به چشم حقیقت و خاکستر بر سر حریّت بپاشند تا هیچ کس جز خودشان و منافع زودگذرشان نباشند. خبرنگار به محکمه می برند و حقوق ملت را به ملعبه می گیرند و دیگ و طغار منفعت بر سر آتش خیانت بار می گذارند و هست و نیست ملتی را به تباهی می سپارند و آیندۀ ما را به امروز خودشان می فروشند و خیانت در امانت می نمایند و امکان بقا و حیات سالم را از نسل ها می ربایند.

و در این میان استاندار بوشهر کجاست؟ معاون سیاسی استاندار کجاست؟ مدیرکل روابط عمومی استانداری کجاست؟ مدیرکل ارشاد اسلامی بوشهر کجاست؟ مدیر عامل خانه مطبوعات بوشهر کجاست؟ مدیرکل سازمان محیط زیست استان و سازمان برنامه و بودجه کجاست؟ چه شد که بار دیگر جو رعب افکنی و وحشت آفرینی پهن شد و صدایی از کسی برنخاست و خاک بر سر آزادی بیان شد و خاکستر بر سر حقوق ملت؛ و دولت برامده از رأی مردم با شعار پاسداشت حقوق آنان و منتشر کننده منشور حقوق شهروندی حناق گرفت تا پیش چشمشان آتش به آفاق این استان بیاندازند و سرنوشت ما را در قمار بی قید و بندشان ببازند و زمین سوخته و رنج اندوخته به میراث بگذارند و بروند.

استاندار بوشهر و معاونین و دولت مردان استان کجا هستند؟ مهم نیست کجا هستند، مهم این است در هوای جامعه مدنی و منشور حقوق شهروندی و توسعه پایدار و همه جانبه استان بوشهر نیستند. ضعف عیان و آشکار مدیریت ارشد استان است که مجموعه های متولی استان نمی توانند قانون را به درستی در این استان اعمال کنند که هر روز رنجی بر رنج های انباشته و اندوختۀ این استان افزوده می شود و ما را گریزگاه و مفری این سیر قهقرایی نیست و جرأت و جسارت مجموعه های صنعتی استان به آنجا می رسد که بساط اقتدارگرایی بگسترانند و صاحبان این خانه را اینگونه مرعوب و بلکه سرکوب کنند تا آن کنند که خود می خواهند! تاریخ عجب قضاوتی از شما خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10187
  • نویسنده : مرتضی رضایی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.