تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024

راه آهن شیراز – بوشهر تامین اعتبار شد

  • کد خبر : 10165
  • 11 دی 1399 - 12:36
راه آهن شیراز – بوشهر تامین اعتبار شد
وزیر راه و شهرسازی در سفر به کنگان از تامین اعتبار و اجرایی شدن راه آهن شیراز – بوشهر خبر داد

به گزارش امواج نیوز، دکتر محمد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه اسکله کنگان در گفتگو با صدا و سیما در کنگان گفت: یکی از مشکلات ما تامین اعتبار برای راه آهن شیراز – بوشهر به سمت عسلویه بود که خوشبختانه توانستیم مجوز تامین مالی از بازار سرمایه را از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دریافت تا با شتاب بیشتری این پروژه که از آمال و آرزوهای مردم استان است انجام شود.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات و خبرهای خوب برای مردم استان بوشهر موضوع آزادراه بوشهر – شیراز است که مجوز آن را گرفتیم تا برای تامین مالی از بازار سرمایه استفاده کنیم.

وزیر راه بیان کرد: مزیت استفاده از بازار سرمایه اینست که یک پیوستگی بهتری در تامین اعتبارات مالی صورت می پذیرد تا بدون وقفه و زودتر بتوانیم زیرساخت های توسعه را جلو و به بهره برداری برسانیم.

دکتر اسلامی در خصوص بازدید از پروژه های جنوب استان بوشهر نیز گفت: توفیقی شد تا با حضور در شهرستان های کنگان و عسلویه از برخی پروژه های راههای در دست احداث در این منطقه بازدید کنیم.

وی افزود: نکته حائز اهمیت اینست که استان بوشهر و بویژه کنگان و عسلویه قطب اقتصادی کشور اند و برب همین مبنا راههای شریانی در اولویت این وزارت خانه اند.

عضو هیات وزیران اظهار نمود: در ۲ سال گذشته اهتمام زیادی در حوزه راهها صورت گرفته که پیش بینی می شود کریدور بزرگ راهی در استان بوشهر در همین دولت به بهره برداری برسد.

دکتر اسلامی افزود: بخشی از پروژه ها تا پایان سال جاری و مابقی در سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به بازدید از روند اجرایی اسکله بندر کنگان بیان نمود: توسعه بنادر یکی از مطالبات مردمی بود که در مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری اسکله کنگان از جمله آنها بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان بنادر پروژه را آغاز که با اهتمام بیشتر در خصوص تسریع در ادامه عملیات پیش بینی می شود کشتی هایی با ظرفیت ۲۵۰۰ تن بتوانند در اسکله کنگان پهلو بگیرند.

اسلامی در پایان بیان کرد: بهره برداری از اسکله کنگان می تواند نقش مهمی در اقتصاد و معیشت مردمان این بندر داشته باشد.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10165
  • نویسنده : ابوذر حسین پور

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.