تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
گزارش

کوچه‌های تاریک کنگان در انتظار روشنایی / از اعتراض و گلایه شهروندان تا عدم رسیدگی + تصاویر

  • کد خبر : 10146
  • 07 دی 1399 - 9:01
کوچه‌های تاریک کنگان در انتظار روشنایی / از اعتراض و گلایه شهروندان تا عدم رسیدگی + تصاویر
بسیاری از کوچه‌های محلات کنگان، فاقد روشنایی در شب است. روشنایی مناسب سبب رضایت مندی شهروندان و همچنین ارتقای امنیت یک شهر یا منطقه می‌شود.

به گزارش امواج نیوز، روشنایی معابر شهری لزوما موضوعی نیست که تنها جنبه زیباسازی شهر داشته باشد بلکه راهی مطمئن در ایجاد امنیت و آرامش هر چه بیشتر شهروندان است.

و این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است در طراحی‌های شهری از متخصصین با تجربه این حوزه استفاده شود تا ضمن زیباسازی وهویت بخشی به شهر، استفاده از المان‌های مفهمومی، نورپردازی‌های مدرن، کاهش جرم به دلیل روشنایی معابر و حتی امنیت گروه‌های حساس جامعه از جمله بانوان را شاهد باشیم.

ناگفته نماند : در نقطه‌هایی از شهر کنگان نیز که نیازمند کمترین روشنایی هستند شاهد روشنایی بیش ازحد هستیم و این در حالی است که نقاطی که به شدت نیازمند روشنایی هستند، را تاریک میبینیم!

کوچه‌ها و معابر تاریک همواره در ایجاد فضا و بستر مناسب برای انواع جرم، تصادفات، ترس و استرس افراد از تردد، و … نقش داشته اند و همین عوامل در کنار هم به راحتی فرصت لذت از شب‌های روشن و دل‌انگیز را از شهروندان گرفته است.

همان طور که می‌دانید امنیت در گرو روشنایی است و اگر این مسئله تامین نشود امنیت شهر به خطر خواهد افتاد و جای بسی سوال است که کنگان که به عنوان قطب انرژی و اقتصاد جنوب کشور و وجود قشرهای مختلف از سراسر ایران، با درآمدهای بالای حاصله از این تاسیسات چرا باید دچار معضلی مانند : تاریکی کوچه‌ها و معابر باشد؟

و سوال مهم تری که مطرح است این است که آیا با همکاری وتعامل بیشتر اداره برق و شهرداری نمی‌شود خدمات بیشتری را در زمینه حل معضلی که به جرات میتوان گفت کوچکترین شهرها نیز دچار آن نیستند، به مرحله انجام رسانید؟

 

 

البته جای تشکر از زحمات هر دو اداره مربوطه تا به امروز در امر تامین روشنایی شهر هست که به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت و امید است در ادامه فعالیت‌ها نیز در این خصوص همچنان شاهد بهتر شدن روشنایی شهر و رضایت شهروندان باشیم.

این روزها پیام‌های بسیاری از کاربران با همین مضمون دریافت شده است که انتظار می‌رود مسئولین مربوطه هر چه زودتر به این موضوع مهم ورود کرده و به حل این مشکل ساده بپردازند!

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10146
  • نویسنده : نوید کاردان
  • منبع : امواج نیوز

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.