تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
رییس شورای اسلامی شهرستان کنگان:

مسائل مربوط به آلایندگی در حوزه جنوبی استان با جدیت پیگیری خواهد شد

  • کد خبر : 10144
  • 19 آذر 1399 - 9:13
مسائل مربوط به آلایندگی در حوزه جنوبی استان با جدیت پیگیری خواهد شد
مطالعه سرایت پذیری آلودگی تأسیسات نفت و گاز واقع در شهرستان ، تأسیسات پتروشیمی در مجاورت بندر شیرینو ، تعیین روش برای تخصیص عوارض آلایندگی و پیش بینی پروژه های عمرانی سال ۱۴۰۰ از مهمترین دستورات کار این جلسه مهم بود.

به گزارش امواج نیوز: طاها دشتی مطلق در جلسه شورای اسلامی شهرستان کنگان در محل شورای اسلامی شهرکنگان که با حضور رئوسای شوراهای اسلامی شهرهای سه گانه شهرستان و روستاهای تابعه تشکیل شد، گفت: مطالعه سرایت پذیری آلودگی تأسیسات نفت و گاز واقع در شهرستان ، تأسیسات پتروشیمی در مجاورت بندر شیرینو ، تعیین روش برای تخصیص عوارض آلایندگی و پیش بینی پروژه های عمرانی سال ۱۴۰۰ از مهمترین دستورات کار این جلسه مهم بود.

وی با تشریح مصوبات این جلسه و جمع بندی نهایی اظهار داشت: مقرر گردید جهت انجام مطالعه سرایت پذیری و تعیین روش برای تخصیص عوارض آلایندگی تأسیسات پالایشگاهی و پتروشیمی های مستقر در منطقه پارس ۱ (عسلویه) و پارس ۲ (شهرستان کنگان) و میزان اثرپذیری آن ، قراردادی با دانشگاه شهید بهشتی تهران تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر منعقد گردد.

رییس شورای اسلامی شهر و شهرستان در ادامه گفت: مقرر گردید میزان مرگ ومیر و صدمات وارده بر ساکنین ( اثرات مربوط به آلایندگی) در شهر و روستا طی آماری مستند از طریق خانه های بهداشت در روستا و مرکز بهداشت شهرستان استعلام و پیگیری گردد.

دشتی مطلق افزود: درخصوص افزایش جمعیت شهرها و روستا پس از سرشماری سال ۱۳۹۵ نیز ، مقرر شد از طریق استانداری نرخ و میزان این افزایش جمعیت استعلام تا اقدامات مقتضی در ارتباط با تغییر در ضریب پرداخت عوارض انجام شود.

وی در خصوص یکی دیگر از مصوبات این جلسه گفت: بنا شد ، شوراهای اسلامی شهر و روستا مهم ترین پروژه عمرانی دارای کد و نیمه تمام خود را اعلام نمایند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان در بخش پایانی سخنان خود با تبریک و تسلیت شهادت شهید فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان و محکوم نمودن این جنایت اظهار داشت: جوانان نخبه و توانمند این خطه راه این شهید والامقام را تا رسیدن به سرمنزل مقصود ادامه خواهند داد.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10144
  • نویسنده : ابوذر حسین پور

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.