تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024

دانشگاه فنی و حرفه ای کنگان افتتاح شد

  • کد خبر : 10027
  • 08 آبان 1399 - 15:05
دانشگاه فنی و حرفه ای کنگان افتتاح شد
فرماندار کنگان : مولفه ایجاد دانشکده فنی حرفه ای ایجاد اشتغال بر اساس نیاز سنجی بازار کار می باشد .

به گزارش امواج نیوز، صبح امروز (پنج شنبه ۸ آبان ۹۹) با حضور دکتر زمانی قائم مقام دانشگاه فنی حرفه ای کشور، فرماندار کنگان، دکتر احمدی نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس، دکتر منصوری نسب رییس دانشگاه فنی حرفه ای بوشهر، حاج آقا محمودی و جمالی ائمه جمعه کنگان، و سایر مسولین شهرستانی، دانشکده فنی و حرفه ای کنگان بازگشایی شد.

رییس دانشگاه فنی حرفه ای کشور در این آیین ضمن بیان رسالت و اهداف ایجاد این دانشکده ها گفت: لازمه توسعه کشور تربیت نیروی انسانی کارآمد می باشد و دانشکده فنی و حرفه ای کنگان می تواند متناسب با مشاغلی که در جامعه و صنعت پیرامونی وجود دارد می تواند در این زمینه نقش آفرینی کند و در ایجاد اشتغال موثر باشد.

وی بر نقش مسولین و آحاد جامعه بر هدایت دانش آموزان به سمت هنرستان ها و سپس دانشکده های فنی حرفه ای تاکید کرده و گفت : ما پتانسیل و آمادگی تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز شرکت ها را داریم و انتظار داریم صنایع نیز در جذب دانش آموختگان این دانشکده اهتمام ورزند.

در ادامه این آیین دکتر احمدی نماینده مردم جنوب استان بوشهر ضمن تبریک به مردم بابت افتتاح این دانشکده گفت: برای عجین شدن علم و صنعت و ایجاد اشتغال و کار آفرینی نیاز بود که چنین دانشکده ای در جنوب استان افتتاح گردد.

وی عنوان کرد: سعی می کنیم با شرکت های مستقر در منطقه برای جذب فارغ التحصیلان این دانشکده موافقت نامه هایی امضا کنیم.

فرماندار کنگان نیز در این آیین از همه کسانی که در بازگشایی این دانشکده تلاش کرده اند تقدیر و تشکر نمود و گفت: مولفه ایجاد دانشکده فنی حرفه ای ایجاد اشتغال بر اساس نیاز سنجی بازار کار می باشد .

وی گفت: ارتباط دانشجویان با مجموعه صنعتی به دلیل همجواری تضمینی برای شغل آینده آنان است.

در این آیین دکتر منصوری نسب رییس دانشگاه فنی حرفه ای بوشهر گفت : دانشکده فنی حرفه ای کنگان در ۵ رشته و با ۱۰۵ دانشجو فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که از این تعداد ۶۰ درصد بومی کنگان و بقیه از سایر شهرستان های استان بوشهر و استان های دیگر می باشند.

ائمه جماعت اهل تشیع و تسنن نیز در این جلسه به لزوم تربیت نیروی ماهر جهت اشتغال زایی تاکید کردند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10027
  • نویسنده : قاسم احمدی
  • منبع : بنک نیوز

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.