تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024

قفل سوء مدیریت نبود پارک بانوان در کنگان/ چند سال بلاتکلیفی برای احداث یک پروژه

  • کد خبر : 10000
  • 27 مهر 1399 - 13:55
قفل سوء مدیریت نبود پارک بانوان در کنگان/ چند سال بلاتکلیفی برای احداث یک پروژه
پارک بانوان یکی از پروژه‌های قدیمی شهرکنگان است که به دلایلی نامعلومی تا به الان به اتمام نرسیده است.

به گزارش امواج نیوز، زنان، تاثیر گذارترین قشر بر سلامت و شادابی جامعه می‌باشند. از این رو، توجه به مسائل بهداشتی و روانی آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

ضرورت ایجاد پارک‌های بانوان

پارک‌های ویژه خانم‌ها با اختصاص مکانی سرسبز و آزاد برای استفاده از نور خورشید، امکانات ورزشی و تفریحی، مساله سلامت را مد نظر قرار داده و با متمرکز کردن تعداد زیادی از بانوان در محل پارک و برگزاری کلاس‌های آموزشی، بهداشتی و ورزشی، به این ضرورت اصلی جامعه خواهد پرداخت.

بیماری پوکی استخوان نزد زنان به ویژه زنانی که تحرک ندارند به سرعت رو به افزایش است. شیوه زندگی زنان، عدم استفاده از نور خورشید به دلیل زندگی آپارتمان نشینی و خانه‌های مشرف به یکدیگر را از دلایل اصلی این بیماری است شاید توجه به این مسئله و نبود امکانات اولیه رفاهی، ورزشی و تفریحی برای زنان ایجاد و احداث پارک‌های ویژه زنان در سال‌های اخیر را به بحثی جدی تبدیل کرده است.

پارک‌های ویژه زنان مکان‌هایی هستند که بسیاری از زنان و دختران جوان می‌توانند با امنیت اجتماعی، محصور بودن، مشرف نبودن ساختمان‌های اطراف به پارک زنان، از ویژگی‌های اصلی این مراکز است، همچنین آفتابگیر بودن، وجود کارکنان و نگهبانان زن، سیستم آب، برق، گاز، تلفن، سرویس بهداشتی، کتابخانه و نمازخانه از دیگر امکانات رفاهی پیش بینی شده در این مراکز است.

فضاهای ورزشی اختصاصی به بانوان در شهر کنگان ناچیز است

از آنجا که بانوان نقش مهمی در کانون خانواده و در تربیت فرزندان دارند، توجه به ورزش و تفریح آنان در راستای زندگی بهتر امری ضروری است.

این در حالی است که امکانات و فضاهای ورزشی اختصاصی به بانوان در شهر کنگان ناچیز است یا اصلا وجود ندارد. پارک بانوان کنگان یکی از مسئله‌هایی است که در دوره نماینده قبلی مجلس مطرح شده است و قول‌هایی نیز در این زمینه داده شده اما متاسفانه تا اکنون خبری از اجرایی شدن این پروژه نشده است.

یکی از بانوان شهر کنگان گفت: ایجاد پارک بانوان نشان از توجه متعادل مسؤولین به زنان و آقایان در پروژه‌های عمرانی و زیرساخت‌های شهری است.

وی افزود: متاسفانه بانوان در کنگان به دلیل نداشتن مکان خاص برای تفریح و یا ورزش اکثر اوقات مجبورند که از علاقه‌های خود در این زمینه چشم پوشی کنند چرا که تفریح و یا ورزش آن‌ها در پارک‌های عمومی برخی اوقات با مزاحمت افراد مواجه می‌شود.

پارک بانوان یکی از پروژه‌‌های بسیار قدیمی شهر کنگان است اما متاسفانه به دلایل نامعلومی تا کنون به تاخیر افتاده است. رئیس اداره ورزش و جوانان در این خصوص به خبرنگار ما گفته بود: پارک بانوان به دلیل مشکل دار بودن زمین آن و تعیین تکلیف نشدن زمین از سوی مسکن و شهرسازی معطل است.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10000
  • نویسنده : صلاح خنافره

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.