تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
جوابیه شهرداری:

پاسخ به مطلبی « شورا و شهرداری کنگان منتقدین زبان بریده می خواهند » جهت استحضار و تنویر افکار عمومی مطالب ذیل تقدیم می نماید

  • کد خبر : 6405
  • 27 آبان 1397 - 9:26
پاسخ به مطلبی « شورا و شهرداری کنگان منتقدین زبان بریده می خواهند » جهت استحضار و تنویر افکار عمومی مطالب ذیل تقدیم می نماید

شهرداری و شورای اسلامی بندر کنگان در بدو ورود یکی از برنامه ها و اولویت های خود را شفاف سازی اعلام کرد و بر همین اساس خود را مکلف به پاسخگویی نمود. ما پاسخگویی را اساس صداقت و اعتماد میان خود و مردم می دانیم.

به نام خدا

همشهریان عزیز شهر کنگان

با سلام و احترام،

شهرداری و شورای اسلامی بندر کنگان در بدو ورود یکی از برنامه ها و اولویت های خود را شفاف سازی اعلام کرد و بر همین اساس خود را مکلف به پاسخگویی نمود. ما پاسخگویی را اساس صداقت و اعتماد میان خود و مردم می دانیم.

معتقدیم انتقاد منصفانه نیز یک مشاوره رایگان محسوب می شود جهت اصلاح نقص ها و تقویت عملکردهای مثبت و بر همین اساس از افرادی که صادقانه و دلسوزانه و متعهدانه ما را در راه خدمتگزاری به مردم نقد منصفانه می کنند سپاسگزاریم. اما نقد زمانی که از دایره انصاف و اگاهی خارج شود و از منتقد از اگاهی کاملی برخوردار نباد، مطلب نگارش شده ممکن است موجب تخریب، توهین و ترور شخصیتی افراد حقیقی یا حقوقی شود.

مطلب زیر در واقع جهت تنویر افکار عمومی خدمت شهروندان گرامی اعلام می گردد.

در پاسخ به یک مطلب خبری با عنوان « شورا و شهرداری کنگان منتقدین زبان بریده می خواهند » جهت استحضار و تنویر افکار عمومی مطالب ذیل تقدیم می نماید.

شورای اسلامی و شهرداری کنگان در یک سال گذشته تمام سعی و تلاش خود را به جهت رونق و شکوفایی بیشتر و ارتباط مستمر با آحاد مردم شریف شهر بکار بسته است. پاسخگو بودن اعضای شورای اسلامی شهر در تمام ایام هفته در محل ساختمان شورا و شهردار کنگان درشهرداری گویا و شاهد این موضوع است ، که این مجموعه هرگز خود را در چارچوب خاص اداری حبس ننموده و در هر حال پاسخگوی عملکرد و برنامه های خود بوده است .و نکته مهم موضوع بر خلاف فضای غیر دوستانه ای که نویسنده مقاله ترسیم نموده، در یکسال گذشته گلایه و شکایتی در این خصوص از این مجموعه توسط مردم شریف شهر صورت نپذیرفته است. حال و به یکباره نوشتن مطلبی با تم و زبانی تند ، بی انصافی و یکسو نگری جای ابهام دارد.
از طرفی با رجوع به اداره و مدیریت شهر و شهرداری طی یکسال گذشته از جمله برگزاری مناقصات و مزایدات شهرداری کنگان(مهم ترین وجه و تراز شفافیت و یا عدم شفافیت هر شهرداری)می توان مشاهده نمود که ظرف یکسال گذشته هیچ پروژه ای بالاتر از فهرست بهاء به پیمانکاری واگذار نگردیده است و پروژه های عمده شهرداری در مناقصه های شفاف گاهاً تا ۳۰ درصد کمتر از فهرست بهاء به پیمانکاران واگذار شده است. (بعنوان مثال آسفالت معابر با ۳۰درصد کمتر از فهرست بهاء، بلوار امام حسین (ع) ۹ درصد کمتر از فهرست سال ۱۳۹۶، پارک چشمه ۲۰ درصد کمتر از فهرست سال ۱۳۹۷ ، همچنین برگزاری مزایده ماشین آلات فرسوده شهرداری به بهترین قیمت ممکن و … .)
نویسنده همچنین به عدم تغییرات در شهرداری و شورا اشاره نموده است ، به تعبیر ی کسی را که به خواب رفته می توان با نهیب بیدار نمود، اما کسی که خود را به خواب زده و بیداری را به مصلحت نمیداند به یقین هشدارم هم نمی پذیرد.
بر هیچ شهروند منصفی تغییرات گسترده در شهر کنگان پوشیده نیست این تغییرات از بازنشستگی پرسنلی که گاهاً ۷ سال از خدمت معمولشان در شهرداری گذشته بود( با ادای احترام به بازنشستگان عزیز شهرداری) تا تغییرات عمده در واحد های مختلف شهرداری و بکار گماردن نیروهای جوان و تحصیل کرده شهر در سمت های مختلف میتوان اشاره نمود . تحول در واحد عمران شهرداری بعنوان موتور محرک توسعه شهر صورت گرفت، انجام کارهای فنی، برآورد های دقیق و جلوگیری از حیف و میل ثروت شهر، طراحی های مطلوب و … در این واحد صورت پذیرفته است که تحولات یکسال گذشته حاصل تحول وتغییر در این بخش ها بوده است . طی سال های آینده چهره شهر کنگان را با تحولات بسیار خواهیم دید و شاهد افتتاح پروژه های مختلف خواهیم بود.
بدیهی است رسالت قلم، بیان، تحریر و ثبت حقایق است و انتظار می رود نویسنده ای که در خصوص سازمانی تخصصی و قدیمی مطلبی را قلمی می نماید، اندک اطلاعات از قوانین و مقررات آن سازمان هم باید داشته باشد. قلم زدن در باب مسائل مالی شهرداری کنگان بدون اشاره به بدهی چند ده میلیاردی شهرداری و شرایطی که شهرداری و شورای پنجم آغاز بکار نمود، قطعاً از روی دلسوزی نخواهد بود وصرفا موهوماتی ساده اندیشانه ست ، و گرنه بیلان مالی شهرداری ها مطابق با بند ج ماده ۴۴ آیین نامه مالی شهرداری ها (مصوب ۱۳۴۶ مجلس) شورای اسلامی شهر و سازمان های نظارتی متعدد پایش های مداوم صورت می پذیرد. حضور ۲ ماهه سازمان بازرسی استان در تابستان امسال و بررسی تمامی اسناد و مدارک شهرداری نمونه ای از نظارت مستمر بر سازمان های اجرایی است . این اسناد آماده انتشار عمومی نیز می باشد. در پایان ضمن تشکر از اهتمام و توجه شهروندان دست تمامی کسانی را که دل در گرو عمران و آبادی این شهر دارند را به گرمی می فشاریم . و به حول قوه الهی واستعانت از خدای بزرگ و حمایت آحاد شهروندان دلسوز ، از ساختن و آباد نمودن ذره ای فروگذار نمی کنیم ، آواز های آشنا با صدای مهربان ما را به خود می خوانند .

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=6405

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.